Mahalle Kahvesi – Sait Faik Abasıyanık


 

Mahalle Kahvesi - Sait Faik Abasıyanık

 

Merhabalar

Bu hafta bir hikaye kitabı ile karşınızdayım… Bildiğiniz gibi Mahalle Kahvesi, okunmayı bekleyen kitaplar arasındaydı. Bir yıl boyunca rafımda yolumu gözledi. Ve sonunda büyük buluşma gerçekleşti. 

Kitapta farklı konuları ele alan, genelde 4 – 5 sayfadan oluşan 22 adet hikaye var. Her birinde yaşadığı çevreyi, gözlemlediği insanları, soluduğu havayı ve dokunduğu nesneleri gerçeklikten kopmadan, öznel bir yaklaşımla anlatıyor. 

22 hikayeden bazıları çok etkiledi beni.  Şu soğuk kış günlerinde ruhuma lodos üflendi sanki. Uyuz Hastalığı Arkasından Hayal, Dört Zait, Kınalıada’da Bir Ev, Süt ve Sinağrit Baba… Muhteşemdiler. Süngere karşı koyamayan su gibi hikayelerin içine çekildim. Hal böyle olunca Sait Faik’in jestlerini, mimiklerini okudum. Kahkahasını, sinirli ses tonunu işitme fırsatını yakaladım. Kah yüreğim  şenlendi kah gözlerim bulutlandı. İki bardak süt ona ne yaptıysa, onun hikayeleri de beni öyle yaptı. Ne mahir şu Sait Faik. Ne muzip… nasıl samimi… Ve nasıl gösterişsiz… 

Bendeki Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 3. baskı.  Ekim 2015’te 6. baskısını yapmış. Daha çok okunmayı hak ediyor bu kitap. 

Keyifli bir üslup, beklenmedik sonlar, ilginç tespitler, altı çizilesi cümleler sizi bekliyor. Lütfen dikkate alın, okuyun, hediye edin ve yorumlarınızı bizimle paylaşın…

Sevgiler

-Leyli

Processed with VSCO with hb1 preset

3 Yorum

Filed under Öykü

3 responses to “Mahalle Kahvesi – Sait Faik Abasıyanık

  1. Geri bildirim: Mahalle Kahvesi – Sait Faik Abasıyanık | bkarakus38

  2. noted …teşekkürler ..

    Liked by 1 kişi

  3. Geri bildirim: Mahalle Kahvesi – Sait Faik Abasıyanık | jasminum

Bir şey söylemek istiyorum !