Tanios Kayası – Amin Maalouf


Aslında çoğumuzun farklı hayatlara atıldığı ve alışmaya çalıştığı şu günlerde bu yazıyı biraz da kafamı boşaltmak için yazıyorum. Bu araya bir son vermek lazım artık. Kitabımız Tanios Kayası. Geçen sene bu zamanlar Ankara’dan almıştım, bayram tatili sebebiyle başlayıp bitirme bahanem oldu, çokta iyi oldu. Amin Maalouf’un adına sıkça rastlıyordum, niye bu kitabını aldım emin değilim, sanırım yazarı anımsamamdan kaynaklanıyor, aldığım yerde yazara ait tek bu kitap vardı ve elim bu kitaba gitti görür görmez. Kasada kitap evi sahibinin kitapları özenle seçip getiriyorum, ama yazar konusunda iyi bir seçim yapmışsınız dediği aklımda kalan bir anı. Yazarın diğer kitaplarını okuyan okurlarımız varsa yorum almaktan mutluluk duyarım.

Kitap hakkında fazla spoiler vermeden sizlere naçizane yorumlarım; betimlemeler hayli damakta tat bırakan türden. Güzelliği dillere destan bir kadın ve sonrasında bir tutam aşk burada var tabii ki; bir erkeğin onuru, hırsı, gücü, intikam duygusu. Kim ak, kim kara okurun vicdanına bırakılıyor, sonunda da hikayenin uyarlama olduğu itirafı yer alıyor, kim inanır ki?

Hamiş: Kutuphanem’den merak ederek okuduğunuz kitaplar var mı, yorumlarınız bizim  için çok önemli.

– Pandora’nın Umudu

1 Yorum

Filed under Roman

1 responses to “Tanios Kayası – Amin Maalouf

  1. Amin Maalouf lise ve üniversite başları dönemimin yazarı diyebilirim , sanırım son çıkan 2 tanes, hariç bütün kitaplarını da okudum. Tanios Kayası, Semerkant ve Doğu’nun Limanları ise en beğendiklerim oldu. Ancak Semerkant’ı tavsiye üzerine tavsiye ediyorum eğer Tanios Kayası’nı beğendiyseniz ona bayılabilirsiniz.
    Bir de elinize sağlık yazı için.
    duygu c.

    Beğen

Bir şey söylemek istiyorum !